Tuesday, 7 October 2014

SAYANG AWOK.

1. Dia selalu memberikan alasan untuk berjumpa walaupun sekadar ingin memandang wajah kita, *rindu la tu
2. Dia akan mendengar dengan teliti apa yang ingin disampaikan oleh kita
3. Selalunya dia akan ingat apa yang kita telah katakan kepadanya
4. Selalu pandang kekasih mereka tepat pada mata, masa nilah perempuan selalu tersipu malu
5. Sentiasa bercakap mengenai masa depan hubungan mereka, kalau boleh memang ingin sampai kahwin *well sape tak nak kan kahwin dengan orang yang dicintai
6. Selalu bertanyakan khabar kita walaupun busy, paling kurang dia akan menelefon kita atau menghantar mesej 1 kali sehari atau 3 kali seminggu.
7. Akan cuba menyukai apa benda yang kekasihnya sukai, seperti musik, makanan, minuman dll
8.  Akan memberitahu apa yang dia sukai tanpa kita suruh
9. Kadang-kadang perangai mereka boleh jadi kebudak-budakkan demi melihat kekasihnya tersenyum atau ketawa
10. Cakap banyak lebih dari kebiasaannya bila dengan kita,
11. Akan memperkenalkan ahli keluarganya atau kawan rapat mereka pada kita walaupun melalui gambar
12. Memberikan layanan yang berbeza dari kawan mereka contohnya bercakap dalam nada yang tak tinggi, lebih gentleman..
13. Selalu ada masa untuk kita, kalau tiada pun mereka akan cuba meluangkan masa pada masa yang lain..
14.  Tidak menyebut nama perempuan  lain di depan kekasihnya sebab bagi mereka wanita yang terpenting dalam hidup mereka sudah ada di depan mata
15. Selalu memberikan kejutan yang kita tak pernah terfikirkan.
16.  Bersifat lebih natural dan bersahaja
17.  Bersifat melindungi, tak kiralah kalau berjalan bersama dia pasti akan memastikan kita berada di sisi kita
18. Jika dia betul2 sayang, dia akan berusaha mengubah diri mereka menjadi yang terbaik untuk pasangannya.
19. Dia memberikan tudung pada kekasih mereka jika mereka kekasih mereka free hair, sebab mereka  tak nak diri kekasih mereka menjadi tayangan umum. *optional
20.  Akan berusaha mengekalkan sesebuah perhubungan, mereka mungkin akan mengalah walaupun itu bukan salah mereka kerana tidak mahu pergaduhan itu berterusan.
21. Sanggup berbelanja untuk kita, selalunya bila keluar bersama dialah yang keluarkan duit, alik2 dia juga yang pokai :P
22. Dia tahu apa yang kita suka dan tak suka walaupun kita tak beritahu, mereka akan berusaha mengambil tahu sendiri
23. Tiada rahsia diantara dia dan pasangan, dia beritahu semua perkara sebab dia percayakan kita sepenuhnya
24. Bertindak spontan seperti memberikan sentuhan fizikal.
25. Dia akan menyimpan lebih kurang satu gambar kita  dalam fon mereka
26.  Selalu menyuruh kita menjaga diri kita dan kesihatan sebab dia tak nak kita jatuh sakit
27. Bila kita sakit, dia mungkin akan mendapatkan ubat untuk kita
28.  Dia menghormati pendapat kita
29. Dia tidak kisah dengan kisah silam kita dan menerima kita seadanya
30. Dia akan mengatakan i love you atau saya sayang awak walaupun memang jarang mendengar mereka menyebut ayat ini.
31. Merelakan diri mereka dicubit, ditumbuk atau disentuh oleh kekasih mereka tanpa mengelak dan mereka akan terima dengan gelakan.
32. Bila kita bersedih mreka juga akan merasakan kesedihan kita
33. Selalu memuji kita contohnya : awak cantik lah hari ni :*
34. Akan berusaha membuatkan kita memberikan perhatian padanya.
35. bila dia betul-betul sayang, dia akan berusaha mencari kita walau sejauh mana kita mengelak darinya kalau boleh dia tak nak lepaskan kita pergi walau apa terjadi.
36. Sentiasa bersabar dengan karenah kita
37. Tidak rela melihat kekasihnya bersama dengan lelaki yang tidak dikenali, mungkin akan timbul perasaan cemburu dalam hati mereka.
38. Suka meluangkan masa bersama-sama
39. sentiasa senyum gembira bila kita berada di sisinya
40. Paling penting kita dapat merasai dia sayangkan kita melalui cara layanan mereka terhadap kita.













haaa tu diaa .. ni pon copy paste ..heeee rsanya semua yg kt ats tuuu betoii kot , haha tengsss abang sadorr I love you tauuu .









Wednesday, 2 July 2014

"Rintihan Qalbu"




ESPECIALLY TO MY DEAR SWEETHEART .
hmmmmmmmm sedih uhhhhh ..
takpa laaa mcmna pon ...jnji jgn lupa cyg nahh b endut ..
jaga mata jaga hati untuk cyg je k ..
iloveyouu banyak banyak ..
sayangggg sangat sangat ..
windu juta juta ...
jgn pernahh lupa dgn janji janji b k . hmmmmmmm !
jgn punah kan harapan yg dah b bgi dekat cyg .


NI CYG SIMPAN , TIPU SIAP ! hmmmm cyg akan tuntut hak cyg , amaran keras . no lembut lembut ..




BORING . MERAPU . HAHAHAHA



haii awok awok . 
okay , ni lah kawan yg rapat gan ceq lani ..
memey ar dulu sekolah pon sekali tapii kelas yg lain lain maaa ..
kenaii la jugaa sembang tegur je tak rapat pon sbb masa tu
masing masing ada geng kan .
okayyyy ..
ceq kenai kan yg sebelah kiri tu yg bajet dagu terbelah 4 tu Teyn .
TEYN .. okay bg aku dia ni okay jaa walaupun 
kadang kadang menyakitkan hati . selalu jaa kacau orang , 
tak reti dok diam asyik becakap . kalau lawan cakap dia ja nak menang ..
takpa biaq ceq ja mengalah . hahaa ermmm rajin la jugak pompuan ni 
kalau bab nak jalan bagi kat dia lah .. habis satu sekolah dia pusing .
kadang penat ceq nak kena ikut . dah tu peramah gila gilaa laah tak malu langsung ..
yg sebelah kanan ceq tu pulak Ummi .
ummi nii cmna nk descripe pon taktau la ceq ..
dia okayy spoting gak .. lebih kurang mcm ceq la juga 
gadis ayu gitu .. hahaha ( ceq perasan ja lebih )

ermmmmm kawan yg lama ? i dont know lah .
tak ada kabar berita pun .. org dh tak ingat kita apa bole buat ..
takpa memang takda hal bro . kita cmna pun takpa .. smua bole kawan 
kalauu ngakk mahu nyah kau jaoh jaoh .
haha takda la , lawak jaaaa ..

Wednesday, 4 June 2014

THE WAY TO FUTURE .

hyelo myloo ..hahah 
( laaaa tulehh pa lagutuuu... bhahahha )
lantak ar blog ceq , nak buat apa nak boh apa ka apa apaaaa ka ! 
taksukaaaa ? p belah beramboihh jaoh jaoooohhh .
ha yg tuh baruu mukadimah k ..
ASSALAMUALAIKUM and hyeee hye bye bye .
lama gak la tak taip menaipp niehh .. 
kekok lak dah ... krikrik =='
takdak modaiii nak karang letuu ,heeeee
k k , hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
sebenaqnya ceq frustttttttttttt ni ...
lepass lepas ja dapat result rituuu horehhh la sat ,
rasa syok laaa jugakkk dapat result cmtuuu ,
dok ingat bole la langkah kaki dekat U ,
nahaaaiii lasss kali U kemana apa kemana ,
bukak bukakk cek upu , apa pon takdapattt ...
CADBURRY sunggoh !!! 
why cadburry ?? haha kan la heboh psai cadburry da DNA oing oing ...
so cek nak sopan sikit pakai cadburry laa .. hehe baru la sweet .
k tu tak penting .
aippp sapa kata takdapat , ceq dapat laa ...
politeknik jaah , tp dpt kos yg ceq rasa takbole nak ketch up la .
kos teknologi maklumat (pengaturcaraan) kot ... nganga ceq 
nak kena belajaq bhsa2 komputer nii , msa spm bljq ict pon 
dok bengapp dah ..tp ok laa dpt gak B+ . haha

hurmmm , lpasss tuu ceq buat keputusan masok form6 la skg niii ,
dulu duluuu belagak sangat form6 last choice konon , hmmmm
tula mak kata hang riakkk .. ermm betoiii gak kata mak ,nyesaii sat .
takpaa ceq terima apa pun yg ceq nak dapat .... 
mungkin ada hikmah sebalik semua ni kan ... 




wehh form6 pon ok what ? 
ceq ada la p jumpak org2 dekat PPD nuhh , depa la bgi nasihat semua..
sbb tu ceq pon masok form6 .. form6 skang pon dah modenn dah .
dah tak terok cam dulu la .. dulu blajaq 2tahunn baru nak peksa ..
jenohh kampoii , skg ni habis 1sem peksa , pstuu masok sem baruu
dah bukak buku baruu dah, peksa pon yg baruu bljaq tu laa..
habiss ja setahun stgh nantii bila pointer cantikk bolee masok u jugak ,
terus buat ijazah ja . kaluu org yg dip skg ni depa 3thun kot bru ley buat ijazah lak .
tu yg sempooi nya tu , sthun stgh jee untung kan .
hah byna jgn nak riak lg . hehe . ok dak dakkk ..

maka dengan ituu bermula laahh titik permulaan yg baru .
azam yg baru ..... move on ..
it's just a chapter in the past . but don't close 
the book just turn the page ! wohooo byna speaking laa . haha
dah la byna ... takpayah pikiaq pasaii org lainn ..
lantak la apa org nak cakap pon ...
biasa la ada la gak molot2 dok becakap .
pekakkan telinga n tetapkan pendirian .
pasai hati ? biaaaq la cemna punn ...
kalauu dah jodoh tak kemna . so tkpayh takot ..
bila dipikiaq buat sakit hati jaaa , mmg susah nak sruh org phm . 
skgg takpayah semak2 lahh ...masing2 free nak buat apaa ..heeee

skanggg niii ceq nak pikiaq sai ceq ,family donnn masa hadapan joooo , (O.o)








Friday, 18 April 2014

dah naik gila .

b rinduuuu winduuu dinduu super duperrr rindu double double triple dah ni ... hmmmm mmg lor ckp tak winduu tp hakikatnya cyg windu b kotttt ...cyg tgu b balik jaa ni ... hmm besabaq ja b tau dak ?? hmmmm ... smpai demam2 ni ..huhuh .. b mai lorr blik uh ... rsa mcm nk plok ciom plok ciom plok ciom ja ..hmm ...b cyg syg b uh yeee  .. cyg mnta maaf k klau dh trsalah ckp ... cyg rsa besalah plk ckp td tuh yg sruh b tutop hidong bg ma** ... b soryy uh cyg xmau pon uh cmtu ... nk tdoqq pon rsa xbole plk pkiaq yg tu ...nk kol dh xda kredit .... hmmm sory angat2 b uh .....cyg xmau sbb cyg trsalah ckp uh b dah xsuka cyg uh tau ... soryyyy b ... xckp dh ..jnji uh ...hmmmm *harap2 b bca noh ,cyg dh xda Kaedah dh nk mnta maaf ,rsa bsalah sgt * hmm lepciuuu b muaaahh b mok2 montek uh .... slgi nyawa di kndg bdn slgi tulah cyg xkn pnh bnti untuk syg kn b cinta kn b ..


iklann --------------↓


b sory lg. .haha cyg sceenshoot kt instagram
sbb nk smpn gmbaq b qenyeh ..
haaahaa tuttut mai idea nk buat ni ...
okay dak ? ada gaya dak b ? 
rsa2 gmbaq kita ni bole msok tb dak untok 
iklan colgate ?? 


Tuesday, 8 April 2014

ANDAINYA LELAKI MEMAHAMI . HMM :(


Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

p/s: Ingatlah wahai LELAKI, tanpa seorang PEREMPUAN siapalah kamu... cubalah menyintai dan menyayangi serta mengerti dan fahami hati dan perasaan seorang perempuan kerana dia bukan inginkan harta tapi hanya perhatian dari seorang lelaki. andai telah kau temui jagalah dia dengan sepenuh hati, kerana orang perempuan dia susah nak cari keburukan orang yang dia sayang. sekiranya suatu saat dia pergi tinggalkan kamu jangan ditanya kenapa kerana mungkin perbuatan kamu yang menyebabkan dia terpaksa pergi walaupun hati tak merelakannya.

Friday, 4 April 2014

IGNORE .


apaaa hammmpaaaa rasa haaahhh 
bila seseorg tu dh mcm 
tak perrrrdulikn kita ?
mesttii rasa lain dri yg lain kn ...
asyikk kita jaa yg over excited 
nk tnjok care ..padahal org tu ada ?
kdg mls nk pkir bnda mcm ni ...
hnya mmpu pjok hti sndri jaa 
pkir positif mgkin dia sbuk kot 
xmau lahh nk tmbh beban ..
tpi kdg tu pkir jugak xkn sesibuk tara 
mna pon tak bole nk tnjok
caree tu wlpn skjp ..kn best klu 
tgh sbuk pkir apa2 ke bt keja apa2 
ka curi seminit hntr msg ckp romantis2 skit..
hmmm...rsa la jgk mcm diri ni di sayangi 
diperhatiankan ..nmpk jga cm kita 
ni sgt pnting dlm hdop dia kn ?
adoiiiii dilemaa aku cmni ...
arghhhhh biaq laaa ..
lebih baik diam kn diri 
tk pyh nk over cited care psai org 
sgt laa kot .. tk pyh nk mghrpkn
perhatian dri org laa ceqq .
tkpa lahh ... kita tk bole nk pksa
org jd cm mna yg kta mau kn?..
perlu trima ja la n biarkn org yg kita 
syg tu dgn 
style diri dia sndri...
hmmmm genite dunia . =( 

Tuesday, 1 April 2014

#Part2 AKU DITINGGALKAN .

 
I'm feel so sedih ...nampak gambq atas tu ... 
tu gmbaq yg dia bagi sblom pie KL balik ..
sedihhh laa jugak kna tggal lgi ...tpi tak apa 
bole tahan lagi kot dah tak seterok mula2
nak kna tggal dlu tuh ..reyau smpai bengkak2 
mata ni ...tak apaa byna try pujok hati byna 
pelan2 ..hmmm kalau yg dlu kna tggal , bole 
tahan jugak laa lamanya nak stabilkan
diri ..cool2 ..sbb dlu sbuk dgn skolah 
tusyen segala ... bolee laa abaikan perasaan
sedih tu ..tpi lani taktau laaa ..skg dok uma jaa
macam2 pkiaq woii .. jaoh kot berenggang ..
tkpa kli ni pon byna akan cuba sibuk kan 
diri byna jgk .. sibuk kn diri ni tak maksud 
nak lupa dia terusss ..bukan ..tak
terlintasss nak lupakan dia pon ... cuma nak
rilek2 diri dri sedih ... hmmm tdi pon lpas
blik dri bljq memandu trus p makan ..makan pon
tak bpa nk lalu ... mkn aym ..tgok
aym tu nmpk muka dia..mnum laicee ..nmpak
muka dia jgk ..lahaii..byna saja
la suka buat terok kn?
biaqq arr org nk kta apa ponnn..
rinduuuu b ... (welkk gegeh bru ja kna 
tinggal, over lbih) ...hmmm tkpa byna 
3bulan ja OK ... bersabar ...
tringat yg kemarin laa b ... p tman b 
bli brg .. huhu bli tutttt .. haaha 
pastu b blnja kfc uh ..tq yee b ..nnti
cyg kerja cyg pulok blnja b ...he he



pesanan dekat awak sayang :

* jgn lupa cyg okey?
*rinduu cyg ..
*tgok gmbq cyg nahh bun ..
*jgn gatai2..
*jgn main mata ....
*jgn tipu cyg ..klau tipu jgak bermaksod 
sama laah b tipu mak abh cyg ..bkn mak abh 
cyg ja skli mak b laa ..ingat tu !!
*jaga hati jaga mata b utk cyg ja nahh ..
*b jgn senyum lama2 ... cyg jelouse
sbb mak kata skli b senyum bole
buat org cairr .. so klau bole jgn senyum 
lgsong ... jelouse tahap apa taktau dah
ni ... pleaseeee hnya cyg sorg ja 
yg bole cair dgn b OK????
*take care yea my lalink boo ..muaah love u ..



cyg rinduuu b ..cyg sayang b ..
cyg tggu b balik uh b ...








Tuesday, 25 March 2014

TERSENTUH .




ya allah ya tuhanku ,
tetapkan lah hati dan pendirianku ..

Thursday, 20 March 2014

RESULT SPM

hye .. asalamualaikom ..hehehe lega nya rasa ...syukur alhamdulillah ..terima kasih Allah .. okayyy today 20March .. hari yg bermakna sgt stelah 3bulan lebih tertunggu-tunggu .. skarang dah terjawap.hehe. mcm yg makcik2 pokcik2 kakak abg smua tau hari ni kputusan spm kluar laaa weyyy .. dua hari lpas spupu byna ada call ..dia minta nma , angka giliran n nma sek... cekk ponn luquih sgt bagi jaaa trus ... pas bg smua tu baru bgtau mak ..mak apa lagi marah laaa ..mak gtau depa minta nk cek kputusan hg latu kwn avg gie kn kerja dalam jabatan pendidikan ... adoiiiii ya Allah .. npa aku bendoi sgt hah? tak terpikiaq pon psai tu ...adooohh kalau result tak elok mcm mana ? bole jadi bhan mlot depa ja la ... start smlam , byna niee dah tak torah dok dah ... jiwa kacau ... makan tak rasa .. uh2 pon tak kluar pon ..hahaha tdo pon takbole dh baq hg ... pusing merata ..last2 tetukar tmpat tdo dgn nyet .. nyet bgon pagi pon heran mcm mna bole ada kt tmpat tdo byna .. hehehe apa pon dgn berkat usaha byna ..byna dpat jga kputusan yg elok..abh excited lpas2 ja pengetua hbis bg ucapan trus bgon p ambil result byna ..amboiii cpt nya...haha masa abh ambil tu ckgu cari aku pgil nak jumpa ..aku pon dgn kepit2 sempit p laaa ...oh my god ... betoi ka apa yg cekk nmpk ni? mcm mimpi .. aku pon trus salam ciom tgn cikgu ...cikgu pon mulaa laa berlinangan air mata ..heehee trima kasih ckgu ! lpas ja ambik trus ja nk cri ckgu sains kesayangan .. tp tak ada rezeki nk jmpa dia ..sedih nya .... apa2 alhamdulillah ..kawan2 smua pon lulus ada juga A ... tak sia2 aku gn Fazera guna teknik bljar cra teka-teki ..sorg tnya sorg jwp ...akhirnya dua2 dpat A untok subjek sejarah ...hehhe happyyyyy legaa dpat tgok result ... wlwpon tak byk A tp aku dh bole bukti kn kt smua org yg aku bole wlwpn dh gatai nk ada boyprennn ... tq sgt2 ...tq mak abh dah bg sokongan ..tak lupa jga BUNSAYANG tu yg mnjdi semangat utk byna berjaya ..
muaaaaaaahhhh love smua sygggg smua ......








Wednesday, 19 March 2014

FAKTA ANAK KETIGA

1. Punya perangai pelik antara semua sibling
2. Sensitive and easy to cry
3. Annoying but strong when facing challenger & trial
4. Keras kepala
5. Don't care other people talk about her
6. Clumsy and careless
7. Muka bajet garang tapi sebenarnya cute
8. Sweet plus caring
9. Cepat touching even nampak tough
10. Always awesome
11. Suka bergelak dengan kawan dan family walaupun hati tengah sedih
12n Marah dalam diam sentap dalam diam
13. Kadang happy..kadang2 moody
14. Nampak pemalu tapi bila dah kenal kenal mulut mengalahkan murai
15. Merupakan tulang belakang adik beradik dan anak harapan ayah ibu
16. Happy depan orang tapi belakang hanya mampu menangis
17. Waktu muda agak menyusahkan tapi paling berbakti bila dah dewasa
18. Degil nak mam***
19. Muka gangster tapi cepat jatuh hati
20. Pemarah macam singa
21. Tidak suka dibandingkan
22. Tak suka cerita masalah pada orang lain

#betoiii dak niee pokcik bun .. huhuhu


tudiiiiaaa mukaa org bajet garang tp sbnarnya cute ...
hahhaa cute laar muka zaman bila ni kn ?
zaman dok tgok katoon doremon ni ..

FAKTA ANAK SULUNG ..

-Sweet dengan buah hati , kawan and all yg dia kenal . Means , manja . Tak suka diarah tetapi selalu sangat diarah . Selalu sangat HYPER ACTIVE , tak kira pagi petang siang malam . Lagi-lagi kalau MOOD ketawa , lagi teruk ﹋o﹋ Selalu annoying , bila dah start annoying , mula lah mengarut , orang lain yang kenal pun kena jugak . lebih rela muka ada bintik hitam drpd hati ada bintik hitam .Tentang cinta , memang dia akan setia . Kalau dia curang , ada bersebab. Pandai , tapi malas . Kalau rajin , mesti berjaya.    
 #Saya anak sulung sebab tu saya copy


niiehh diaaa muka annoying anak sulung ..



Wednesday, 12 March 2014

LESEN OHH LESEN ..

hailoo uolls .. *bak kata org tu 'sperkeng'* ..gehgehgehgehhh .. lesen oh lesen bila dop tau nak siap .. dh dekat smggu lebih dh takkan taksiap agieeeeeeeeh .. geramm aahh ! haha okay macam yg abah janji kan .. habis spm baru pikir psai nie . hooreeyyy akhirnya tercapai jugak .. hari yg nak pie dgq ceramah tu excited gilak bgon awai siap pkul 7.30 pagi lg dah tunggu depan kdai cina tu .. aku guna agen tu nk p jv cergas ..ngek betoi rupa2 nya kedai dia bkak pkul 9 .. apa lg cemuihh ar tunggu balik terus ..cancel tak jadi p .. dok esok tu plk pkul 8 lebih baru p ..huhu dapat p naik keta omey2 warna putih tu yg kecik molek tu .. smpai ja kat tmpat tu trus masok bilik cari tempat ..nahhaii ramai kot , kat belakang ja ada tempat , terpaksa la p dok jugak .. nasib ada kawan dari agen yg sama .. tiba2 muncoi sorang mamat nie , dlm hati dok kata comfirm mamat ni mai dok sebelah aku .. sbelah aku ja yg ada kosong pon .. adoiii segan arr ..haha yg nak gelak nya dia bawa beg besauu ohh mcm nk p sekolah ja .. rupa2 nya dia bawa bekal lors tu yg kembong mcam ja . hahahaa ..smpai petang dok kat situ , cemuih laaaa ..

lpas ja bpa hari ,kena p test computer plk , takp giponn dh getar senak perot sejuk satu badan .. sedih nyaaa lpas ja semak kputusan dia kluar perktaan ni "GAGAL" .. frusttt la jugak rsa mcm jantong nak luruh ja ... kluaq la jugak air mata 2 3 titik ..betol 41/50 lgi satu ja nak lulus... hmmmmmmmmmm ..p pulak kali ke2 ..alhamdulillah .. "LULUS" 45/50 .. syukurrrr ...amin .. lpas ja hbs test computer tengah tunggu Miss Tai mai ambil aku dok la kat krusi paling belakang dekat dgn pintu.. ada sorang mamat indu tu , gaya dia ala2 raperss , hohohoh sluar yg besaq melondess tu ..dengan rambot ala2 kpop tpi dh mcm kpot ja aku tgok ..haha ..dia duduk krusi dpn aku .. bila kerani dekat myspeed tu pgil nama dia , dia pon terus bangun ..astaghfirullahalazim .................... bila ja dia bangun bulu roma aku terus meremang nak pitam smua ada time tu ... bila dia bgn sluar tu melondessss , eeeurrrr tk pakai underware kee tambi ? nak raperss pon jgn la smpai nak nunjok habis ... punggun bebulu geliiiiiiiiiiii nyaaaaaaa ... aku memang tak suka bnda hidop yg berbulu arrr....hadoiiiihhh mcm2 gelagat org ...

okay doh habis part tu .. ni part kelas teori plk .. mula teori moto ..hee masok kelas pgi tu cikgu tu dok terang2 isi borang pe smua ..pstu dia ckp petang tu ada practical 3jam kena naik moto ...alamakkkk aku ni takot dahhh mcam mana ni dah tak reti nak change gear , boh gear reti la .. haha apa lg time rehat tu cepat2 ja msg BUNSAYANG , hehe tnya nk change gear buat aceno ... selamat lagi ada dia ..hehe time nak p mkan tu ada ar sorang laki uh gegeh nak belanja aku konon ..takmau arr dah la takkenai ... aku pon kalot2 ja bayaq terus belah p tunggu kat tmpat nak ambil moto tu ... getarrrrrrr segalanya ... aku ingat kan aku sorang ja yg terok ..rupanya ada lg org yg terok .. nak start moto tak reti last2 pgil cikgu tlg start ..dah le kna pakai helmet free dgn bau2 yg ckop harum .. try naik yg batas tu ,yakin lebih takkan jatoh naik sekerat ja terpeleoot kot tepi dh . malu nyaaa . haha nak try pulak buat break menyakaq ..dok atas moto siap baca doa bagai , boh gear 2 pstu 3 pederas moto smpai dkt line trus break ...tak ada bunyi menyakaq pon moto pon tak benti pon jalan trus ja .. haha..biar lah practical bru .. yg pling best nak yg bye2 lambai2 tgn tu .. hohoooo ada sorang pakcik tu baya2 abah aku dah , dia jd kepala dok dpn sekali yg blkg ikut ja dia buat .. yg belom smpai simpang pon dah ikut angkat tgn . mcm2 cikgu kat situ geleng kepala ja .hahaa .. habis ja teori excited lgi ni ada org tu ajak kita kluaq nk teman beli baju la apa .. tba2 tak jadi ...hanginnn terusss panas terus pening kpla terus .. hmm meluat laaa .. lau dah tkjadi pon gtau la nk p gn kawan ke apa ..ni lgsong tak gtau apa2 dh balik baru bgtau . k fine mmg org nie dah tak penting dh pon smpai nak gtau satu msg pon takbole kn ? emmmmm lantakk lahhhhhh dahhhh malassssss laaaaa ...malu kot nk kluar gan aku ...lain kli takpyh ajak aku ..aku pon tak gdoh nak sakit hati ken . gerammm lgi ni smpai hari ni aku geramm bila di pkir balik npa dia mcmtu , takot aku ganggu ka ? ....welkkk mula nak merapu lani .hehe biaq dia la ni cerrr aku bkn dia .STOP.  hmm teruskn lagi dgn teori kereta .. jap ja 3jam jaa ..mcm biasa la cikgu tu gtau mcm mana nk gna gear keta nak naik bukit nak parking ...


haha ni diaa moto baru cek ... honda future ..baru ja ambil kemarin ,, jom kta wengweng jom..hmm sebenarnya cek dah kehabisan ayat dh . haaha k la nnti cerita lg nahh ..

Tuesday, 28 January 2014

Tahun Baru ..

hello awok . heheh *sambil dok qenyeh* selamat tahun baru meh ..elok laa dah nak dekat habis bulan pertama untok tahun 2014 nie baru nak update. haha bukan apa sebenarnya lepas2 ja habis exam tahun lpaih tu terus rasa malas nak berpikiaq nak mengarang2 nie, konon2 nak rilek la ..haha okeh skg semangat nk mengUpdate blog sudah kembali .. habis2 ja exam qituh ada minta kat mak gan abah byna nak kerja, nak cari pengalaman ....mak okeh ja abah lor pulak takbagi ,abah kata abah bole bagi makan lg lau nak berdikari dekat rumah pon bole belajaq berdikari ..aissemenn bila big boss dah cakap mcm tu apa bole buat..akur ja la... berdikari dekat rumah lain tak mcm kat luaq .. hmmm gak papa deh , skg duk rumah tanam anggor ja la wey ..haha dlm masa yg sama aku kena jadi housewife buat masa beberapa bulan nie sementara tunggu result kluaq . HOUSEWIFE?? ya allah ...... ingatkan best duk rumah ja, tak best boring siot patot laa mak selalu marah2 sruh bljaq cari kerja baguih2 jgn jadi cam dia ... letih wey dgan ada nya sorang budak yg noty tiap2 hari 24jam aku gan dia ja kat rumah yg lain2 semuo pie skolah . tiap2 hari aku kena buli tau takk ?? kadang2 geram pun ada hahaha takpa lah layan ja la mana tau nanti2 da peluang belajaq kt tmpat lain budak tu dah takley dah nak buli aku . byk memo baru untok bulan pertama dlm tahun baru nie , yg sedih ada yg happy pon ada ..

yg sedihnya aku gan fmly dah kehilangan seorang yg begitu rapat gan kami walaupon dia org luaq tpi kami dah anggap dia mcm family sendiri.. semua fmily knai dia n rapat la gan dia . 25 haribulan ritu ,malam tu  makcik sebelah rumah mai ketok pintu kalot2 ja ..aku pon kluaq la pi buka pintu , tak terpikiaq pon setiap apa yg makcik sebelah nak bgtau mlm tu ..lpaih2 ja dgaq smua pakat terkejut tergamam mcm tpu ja .. bukan mst depa silap org kot mak aku kata .. abah pon nak dpat kepastian nak tau yg sahih, abah pon call member dia kebetulan tmpat arwah exsiden dekat dgn tmpat membe abah .. dok jap tu membe abah call balik mmg betoi la dia ..ajal maut di tangan tuhan, kita yg hidup kena redo ja la.. ksian mak dia dah takda spa dah skg cuma tgal sorang ja lg anak laki . mak gan abah pon mula2 cm takley terima atas kepergian dia .. sebelom nak jadi kejadian tu ptg tu abah sempat lgi sembang gan dia .. abah pon taktau tu kali terakhir jmpa n smbang gan dia..aku pon last jumpa dia thun lpas tgah jalan kaki baru balik dari sekolah dia ada pgil aku ,aku igt lg dia sorang ja yg pgil aku 'fina' dh byk kali aku srh dia pgil betoi2 'byna' .. dah mcm adik beradik .. masa dia kecik2 dulu selalu mai rumah siap dok tido celah kangkang abah lagi .. cikzam pon suka mengusik dia ligan2 smpai dia muntah , bila di ingat balik lucu ..tpi tu smua hanya tgal kenangan ..dah takbole nak undur masa skg ni hnya AL-FATIHAH ja yg mampu aku sedekahkan untok arwah ..

habis dah part sedih .. okeh ni yg happy pulak .. eh ada kena gan aku ka? haha takpa2 aku tau spa la aku btw aku tumpang happy atas kehadiran orang baru dalam family Pait . haha sonok la dia skg nie dah jadi pakcik .. kemarin kak irah selamat melahirkan seorang babyboy ,aloo tomey2 haha ..smlam ada pakcik emok tu hantar pic dekat whatsapp ..geramnya tengok ..sabar ja nanti nak p tgok ar nak gomoi nak picit hdong . emm takbole la nak letak pic pc prob skit *hampehh* hmmm babyboy nanti dah besaq jdi ank yg baik yg soleh okeh , jgan jadi mcm pkcik emok yg ketegaq n noty2 tu . hehe ...

hah tediaaa wey dah lama tak mengUpdate cenggini la jadi nya .. mcm nak buat karangan spm ja wahwahwah ..masa exam qituh takmau karang panjang lebaq cmni .hehe ni pasai taip2 cepat la byk sikit ..kalau tulis pakai dak dah .. haha k la smpai ini aje .. dgan harapan tahun baru ni akan lebih bermakna di smping family tercinta dan org2 yg disayangi...