Tuesday 28 January 2014

Tahun Baru ..

hello awok . heheh *sambil dok qenyeh* selamat tahun baru meh ..elok laa dah nak dekat habis bulan pertama untok tahun 2014 nie baru nak update. haha bukan apa sebenarnya lepas2 ja habis exam tahun lpaih tu terus rasa malas nak berpikiaq nak mengarang2 nie, konon2 nak rilek la ..haha okeh skg semangat nk mengUpdate blog sudah kembali .. habis2 ja exam qituh ada minta kat mak gan abah byna nak kerja, nak cari pengalaman ....mak okeh ja abah lor pulak takbagi ,abah kata abah bole bagi makan lg lau nak berdikari dekat rumah pon bole belajaq berdikari ..aissemenn bila big boss dah cakap mcm tu apa bole buat..akur ja la... berdikari dekat rumah lain tak mcm kat luaq .. hmmm gak papa deh , skg duk rumah tanam anggor ja la wey ..haha dlm masa yg sama aku kena jadi housewife buat masa beberapa bulan nie sementara tunggu result kluaq . HOUSEWIFE?? ya allah ...... ingatkan best duk rumah ja, tak best boring siot patot laa mak selalu marah2 sruh bljaq cari kerja baguih2 jgn jadi cam dia ... letih wey dgan ada nya sorang budak yg noty tiap2 hari 24jam aku gan dia ja kat rumah yg lain2 semuo pie skolah . tiap2 hari aku kena buli tau takk ?? kadang2 geram pun ada hahaha takpa lah layan ja la mana tau nanti2 da peluang belajaq kt tmpat lain budak tu dah takley dah nak buli aku . byk memo baru untok bulan pertama dlm tahun baru nie , yg sedih ada yg happy pon ada ..

yg sedihnya aku gan fmly dah kehilangan seorang yg begitu rapat gan kami walaupon dia org luaq tpi kami dah anggap dia mcm family sendiri.. semua fmily knai dia n rapat la gan dia . 25 haribulan ritu ,malam tu  makcik sebelah rumah mai ketok pintu kalot2 ja ..aku pon kluaq la pi buka pintu , tak terpikiaq pon setiap apa yg makcik sebelah nak bgtau mlm tu ..lpaih2 ja dgaq smua pakat terkejut tergamam mcm tpu ja .. bukan mst depa silap org kot mak aku kata .. abah pon nak dpat kepastian nak tau yg sahih, abah pon call member dia kebetulan tmpat arwah exsiden dekat dgn tmpat membe abah .. dok jap tu membe abah call balik mmg betoi la dia ..ajal maut di tangan tuhan, kita yg hidup kena redo ja la.. ksian mak dia dah takda spa dah skg cuma tgal sorang ja lg anak laki . mak gan abah pon mula2 cm takley terima atas kepergian dia .. sebelom nak jadi kejadian tu ptg tu abah sempat lgi sembang gan dia .. abah pon taktau tu kali terakhir jmpa n smbang gan dia..aku pon last jumpa dia thun lpas tgah jalan kaki baru balik dari sekolah dia ada pgil aku ,aku igt lg dia sorang ja yg pgil aku 'fina' dh byk kali aku srh dia pgil betoi2 'byna' .. dah mcm adik beradik .. masa dia kecik2 dulu selalu mai rumah siap dok tido celah kangkang abah lagi .. cikzam pon suka mengusik dia ligan2 smpai dia muntah , bila di ingat balik lucu ..tpi tu smua hanya tgal kenangan ..dah takbole nak undur masa skg ni hnya AL-FATIHAH ja yg mampu aku sedekahkan untok arwah ..

habis dah part sedih .. okeh ni yg happy pulak .. eh ada kena gan aku ka? haha takpa2 aku tau spa la aku btw aku tumpang happy atas kehadiran orang baru dalam family Pait . haha sonok la dia skg nie dah jadi pakcik .. kemarin kak irah selamat melahirkan seorang babyboy ,aloo tomey2 haha ..smlam ada pakcik emok tu hantar pic dekat whatsapp ..geramnya tengok ..sabar ja nanti nak p tgok ar nak gomoi nak picit hdong . emm takbole la nak letak pic pc prob skit *hampehh* hmmm babyboy nanti dah besaq jdi ank yg baik yg soleh okeh , jgan jadi mcm pkcik emok yg ketegaq n noty2 tu . hehe ...

hah tediaaa wey dah lama tak mengUpdate cenggini la jadi nya .. mcm nak buat karangan spm ja wahwahwah ..masa exam qituh takmau karang panjang lebaq cmni .hehe ni pasai taip2 cepat la byk sikit ..kalau tulis pakai dak dah .. haha k la smpai ini aje .. dgan harapan tahun baru ni akan lebih bermakna di smping family tercinta dan org2 yg disayangi...
  

No comments:

Post a Comment