Sunday 30 September 2012

DOAKAN DIA..

assalamualaikum...aku nak kongsi cerita gan korang semua...cerita ni adalah kisah benar...semua cerita ini berdasarkan dr apa yg mak aku cerita lah...aritu adik aku masuk wad kerana mengalami cirit birit dan muntah...kesian nyet2 sampai lembik dok asyik muntah cirit...masa mak aku dok kat wad tu ada sorang adik kecik, comey la..macam aku jugak...hehehe..adik ni bru dalam umuq satu tahun lima bulan..nama dia Nurul Najihah..adik ni mengalami penyakit buah pinggang tahap 2...kesiankan..kalu tengok dia macam tak pecaya yg dia sedang sakit...kata mak lagi..tiap2 hari dia akan bt rondaan kad setiap bilik kanak2...dan yg pastinya semua orang akan suka melayan dia...kadang2 mak jihah datang jaga..kadang2 abah dia jaga..bila mak ayah jihah keja.kakak dia datang jaga..kakak dia baru abih UPSR..mak kata walaupun baru dua belas tahun tp kakak dia cekap jaga adik yg sedang sakit tu..kalah aku yg dah besar ni..jihah xboleh makan sesuka hati..setiap makanan dia perlu disukat..perlu ikut masa..kalu dia makan lebih satg perut jihah akan naik mcm kita tiup belon..pastu muka akan jd bengkak2..berdasar dr cerita mak jihah..lepas rya aritu diaorang balik kampung...dekat rumah tok jihah ada banyak pokok durian..jihah lah orang yg paling kalut bila tengok buah durian..mak jihah kata jihah memang antu durian lah pantang nampak ..nak makan durian jer..pastu tiba2 mata jihah bengkak..mak jihah refer pakar mata..tp pakar mata suruh bwk pi hospital..dr situ lah baru family jihah dpt tahu jihah mengidap penyakit buah pinggang tahap 2..jihah terpaksa dok di hospital selama 28 hari..masa mak ada kat wad aritu jihah baru 2 minggu..kesian kan..kata mak jihah lg tokwan jihah bila dengar jihah sakit dia terus teriak..mcm nak tebang2 jer pokok2 durian yg ada..mungkin tokwan jihah rasa sebab dia lah cucu tu sakit...
aku pun bila time melawat nyet..aku pi tengok jgk lah adik jihah tu..dia mudah mesra..tapi dia xleh lama2 kad wad orang lain...dia ada bilik khas utk dia jer..sebabnya jihah mudah berjangkit penyakit orang lain...antibody jihah xkuat..mak aku kata adik jihah ni cerdik..kalu dia nmpak doktor msuk dlm bilik dia, pasti dia kan baring siap2 tgu doktor datang check dia...kalu kita ajak "give me 5" pasti dia akan balas balik..kadang2 bila kita buat tembak2 dia akan bt mcm org mati...lucukan..
Marilah kita pakat2 berdoa supaya adik Nurul Najihah ni cepat sembuh...AMIN..

p/s : jika aku ada kuasa ajaib boleh bt adik comey tu kembali normal dah lama aku bt, tp nak bt mcm mana kan..aku pun xnormal jugak sekarang nih..tp xsampai lah sindrom...hahahaha


NURUL NAJIHAH .


comey dak ? ehee comey cam aku kan ??


No comments:

Post a Comment